مقاله اثربخشي فنون شناختي – رفتاري کاهش اضطراب در درمان عقايد پارانوئيد و هذيان هاي گزند و آس

دوشنبه 25 بهمن 1395
16:45
علی


برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله اثربخشي فنون شناختي – رفتاري کاهش اضطراب در درمان عقايد پارانوئيد و هذيان هاي گزند و آسيب دو بيمار مبتلا به اسکيزوفرنياي پارانوئيد دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثربخشي فنون شناختي – رفتاري کاهش اضطراب در درمان عقايد پارانوئيد و هذيان هاي گزند و آسيب دو بيمار مبتلا به اسکيزوفرنياي پارانوئيد کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله اثربخشي فنون شناختي – رفتاري کاهش اضطراب در درمان عقايد پارانوئيد و هذيان هاي گزند و آسيب دو بيمار مبتلا به اسکيزوفرنياي پارانوئيد،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثربخشي فنون شناختي – رفتاري کاهش اضطراب در درمان عقايد پارانوئيد و هذيان هاي گزند و آسيب دو بيمار مبتلا به اسکيزوفرنياي پارانوئيد :

مقاله اثربخشي فنون شناختي – رفتاري کاهش اضطراب در درمان عقايد پارانوئيد و هذيان هاي گزند و آسيب دو بيمار مبتلا به اسکيزوفرنياي پارانوئيد که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در تابستان 1389 در روان شناسی بالینی از صفحه 11 تا 26 منتشر شده است.
نام: اثربخشی فنون شناختی – رفتاری کاهش اضطراب در درمان عقاید پارانوئید و هذیان های گزند و آسیب دو بیمار مبتلا به اسکیزوفرنیای پارانوئید
این مقاله دارای 16 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فنون شناختی – رفتاری کاهش اضطراب
مقاله عقاید پارانوئید
مقاله هذیان های گزند و آسیب

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: پارانوئیا و اضطراب جنبه های شناختی مشترکی دارند که این شباهت ها به ظهور درمان های کوتاه مدتی منجر شده است که بر اساس درمان های اضطراب طرح ریزی شده اند. براین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی فنون شناختی – رفتاری کاهش اضطراب در درمان عقاید پارانوئید و هذیان های گزند و آسیب بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیای پارانوئید انجام شد.
روش: 2 بیمار مبتلا به اسکیزوفرنیای پارانوئید با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس از طریق مصاحبه ی ساختار یافته ی SCID، تشخیص روان پزشک و اجرای مقیاس بینش (IS) انتخاب شدند. از مقیاس بینش، مقیاس کوتاه ارزیابی روان پزشکی (BPRS)، نمره گذاری روزانه ی عقاید پارانوئید و هذیان گزند و آسیب، پرسشنامه ی اضطراب بِک (BAI)و پرسشنامه افسردگی بک (BDI) در خط پایه، بعد از درمان و 45 روز پیگیری استفاده شد. از طرح خط پایه چندگانه تک آزمودنی استفاده گردید و داده ها بر اساس نمودار مورد بررسی قرارگرفت.
یافته ها: نتایج حاکی از کاهش عقاید پارانوئید، هذیان گزند و آسیب، اضطراب و افسردگی در آزمودنی «الف» و کاهش عقاید پارانوئید و اضطراب در آزمودنی «ب» بود. همچنین در آزمودنی «الف» کاهش عقاید پارانوئید، هذیان گزند و آسیب و اضطراب در مرحله ی پیگیری نیز حفظ شده بود.
نتیجه گیری: فنون شناختی – رفتاری کاهش اضطراب در کاهش عقاید پارانوئید و هذیان گزند و آسیب و کاهش اضطراب مرتبط با آن موثر است.


برای دریافت اینجا کلیک کنید

[ بازدید : 122 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به پیپر است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]