مقاله بررسي تنش حرارتي در پره هاي ثابت توربين با نرم افزار CATIAدر پالايشگاه اراک
مقاله بررسي تنش حرارتي در پره هاي ثابت توربين با نرم افزار CATIAدر پالايشگاه اراک دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسي تنش حرارتي در پره هاي ثابت توربين با نرم افزار CATIAدر پالايشگاه اراک کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله بررسي تنش حرارتي در پره هاي ثابت توربين با نرم افزار CATIAدر پالايشگاه اراک،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسي تنش حرارتي در پره هاي ثابت توربين با نرم افزار CATIAدر پالايشگاه اراک :
سال انتشار: 1389
محل انتشار: نخستین همایش منطقه ای مهندسی مکانیک
تعداد صفحات: 5
چکیده:
پره های ثابت توربینهای بخار در یک توربین چند مرحله ای ، سیال را از یک مرحله به مرحله بعد هدایت می نماید.این پره ها در پالایشگاه اراک به دو طریق به دیسکهای نگهدارنده خود متصل می شود.یکی اتصال از طریق جازدن در ش یارهای نگهدارنده و دیگری اتصال جوشی . در محل اتصال پره های نوع شیاری تا به حال هیچگونه مشکلی مشاهده نگردید. ولی در نوع جوشی پس از حدود 13 سال کارکرد در محل اتصال جوش پره با دیسکها گسیختگی رخ داده است . علت این گسیختگی را می توان تنش همراه با خوردگی دانست.در این مقاله به بررسی تأثیر تنشهای حرارتی حالت پایا که ناشی از اختلاف دمای روشن وخاموش بودن توربین می باشد پرداخته شده است . هندسه واقعی پره با نرم افزار CATIA مدل ومورد تحلیل تنش حرارتی حالت پایا قرار گرفته است . مشاهده گردید که در نقاط محل اتصال پره با دیسکه ا تمرکز تنش ایجاد می شود به طوریکه مقدار تنش از حدتسلیم نیز فراتر می رود. لذا تنشهای حرارتی فوق می تواند عامل مهمی برای ایجاد گسیختگی باشد . تأثیر پارامترهای مختلف بر تنشهای ایجاد شده بررسی شد .مشاهده گردید که با افزایش پارامتر های : اختلاف دما ، ضریب انبساط حرارتی ، مدول یانگ و سطح مقطع پره تنش های بحرانی بیشتر شده و با افزایش طول پره این تنشها کاهش می یابد
[ بازدید : 249 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]